Followers

Wednesday, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Maybe dah lambat sikit buat entry tentang raya korban ni. Takpelah lagipun aku tak pernah sambut raya korban. Takde makna pape pada aku sama seperti raya aidilfitri. Akupun pelik apesal ramai orang beriya iya balik kampung sampai menyesakkan jalan tempat aku. Semalam jalan jem sampai tengah malam.

Hari ni pun takde lepak mana. Balik semayang raya terus tidow. Malas nak tengok lembu. Kesian aku rasa. Aku lebih senang tetak orang dari tetak binatang. Sebab binatang ni takde akal so aku rasa bersalah sangat kalau sengaja bunuh binatang. Tapi kalau manusia aku no hal. Nak pulak manusia berhati syaitan macam kaki ragut, pembunuh, perogol dsb.

Sebab apa aku senang tetak manusia. Sebabnya manusia ni berakal tapi taknak guna akal yang tuhan dah bagi. Masih nak buat jahat. So takdelah aku rasa bersalah kalau tetak manusia ni. Lagipun manusia ni hanya membuat kerosakan di muka bumi saja. Pernah ke tengok binatang pergi cemarkan sungai, tebang hutan, buang sampah merata rata. Tapi manusia ya buat itu semua. So mana lebih baik, manusia ke binatang.

SHAH ALAM 16 Nov. – Selepas dua hari koma dengan keadaan lengan kiri hampir putus dan perutnya pula hampir terburai diserang dengan celoret, seorang kerani sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) di sini, meninggal dunia awal pagi ini.

Rashidi Mohd. Saman, 27, yang dipercayai diserang oleh dua lelaki Indonesia kerana dendam, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang dekat sini, pukul 5.30 pagi.

Sebelum dimasukkan ke HTAR, mangsa ditemui dalam keadaan terbaring dan cedera parah di tepi Jalan Muhibbah, Kampung Padang Jawa, di sini pukul 10.15 malam, Ahad lalu.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Nor Azam Jamaluddin berkata, siasatan awal mendapati, sebelum diserang, mangsa sedang menunggang motosikal bersama teman wanitanya, Zullfa Ismail @ Puteri, 20. Tambah beliau, kematian mangsa disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan pihaknya kini sedang mencari Zullfa yang berstatus isteri orang, mempunyai seorang anak dan bekerja sebagai tukang cuci di IPT tempat mangsa bekerja.

Utusan Malaysia

Macam kes ni, memang celaka orang Indon ni. Tahu pulak marah bila bini ko orang ambik. Yang ko suka suka mak bapak ko je bawak lari anak orang boleh pulak. Sepatutnya selepas ni, kalau ada indon bawak lari anak orang kita, kita pergi sembelih je dia. Bangsatnya Indon. Manusia macam ni memang takde akal.

Hutang Darah Dibayar Darah

3 comments:

asrul amanda said...

Statistik yang aku tau, 60 jenayah dibuat oleh kaum India, bukan kaum Indonesia.

Tapi yg penagih hero dia melayu. hohoho..




Aku qouote ni dari tabloid 'KABAR'

Alan said...

melayu memang raja dadah hehehe

Anna Boleyn said...

gile arj. perut hampir terburai? ngeri gila. kejam betol diorang ni. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...