Followers

Monday, October 25, 2010

Corat Coret



Hari aku tak beli paper langsung. Kedaipun banyak yang tutup dari yang buka. Dah senja senja ni baru ler nak bukak paper online. Ok dalam Harian Metro dimuka hadapan, seorang isteri di kencing mukanya sebelum dicerai talak tiga.

Hanya kerana masakannya tidak menepati selera, seorang isteri menerima deraan kejam dan tidak masuk akal apabila dibelasah, dicukur kepala hingga botak dan lebih mengaibkan, mukanya turut dikencing suaminya.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam Khamis lalu itu, suami terbabit yang berusia lewat 30-an turut menceraikan isterinya dengan lafaz talak tiga ketika kencing ke atas mangsa.

Isterinya yang tidak tahan dengan kekejaman lelaki itu selain berasa diri amat terhina membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, pada hari kejadian, menyebabkan suaminya ditahan keesokan harinya.

Harian Metro

Setiap hari semakin banyak cerita cerita sensasi sebegini yang keluar di dada dada akhbar. Diakhir zaman begini biasalah cerita cerita begini. Cakap banyakpun tak guna. Benda dah berlalu. Bak lagu Wings "Biarlah Berlalu"

Kita mampu merancang
Hanya Tuhan menetukan
Tak perlu dikisahkan..ooo...

Janganlah memburu
Angin yang berlalu
Kelak kau terima
Jawapan yang kecundang
Pulang saja di mana
Permulaan langkahmu
Biar saja angin terus berlalu
Oooo...berlalu

Diakhbar Utusan Malaysia pula, subjek Sejarah akan menjadi salah satu subjek teras di sekolah rendah. Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, penambahan baru juga akan dibuat pada mata pelajaran tersebut antaranya menekankan aspek kewarganegaraan, patriotisme dan unsur Perlembagaan (klik sini).

Selain itu, subjek sejarah juga menjadi subjek "wajib lulus" untuk calon SPM. Nampaknya nasib pelajar sekolah sekarang semakin tertekan dengan penindasan dan pencabulan hak asasi manusia. Mereka dibebankan dengan masalah yang ditimbulkan oleh orang orang politik.

Pada pendapat aku, orang politik yang sebenarnya "wajib belajar sejarah". Bukannya pelajar sekolah rendah. Kerana semua masalah yang dihadapi sekarang berpunca daripada orang politik dari "parti gengster cina dan juga parti Dajjal mata satu".

Walaubagaimanapun nak cakap macam mana. Dunia dah akhir zaman. Semua orang berlumba lumba nak jadi PM. Baik buat macam aku, berlumba atas jalanraya . Itu lagi syoook. Jumpa esok.

2 comments:

asrul amanda said...

Betul. Betul

semuanya berpunca dari orang politik. Padahal keadaan sebenar tak teruk pun.

Macam drama yang dicipta cipta untuk kasi nampak seolah olah keadaan kita ni teruk.

Dajjal mata satu tu parti mana? Parti Alam Lambert ke?

alan said...

asrul: party mana lagi hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...