Followers

Sunday, June 06, 2010

Segmen Terjah - Filem Ntah Apa Apa

Segmen TERJAH!!

Sepanjang hidup ini, filem ini adalah filem pertama yang aku lihat kempen dia begitu....MENGARUT! Tak dinafikan promosi sesuatu filem itu penting untuk melariskan jualan tetapi bak kata orang orang tua, "agak agaklah baii!!"

Aku pasti ramai penah dengar cite 2 Alam. Tapi apa sebenarnya cerita ini? Akupun tak tahu. Kononnya pasal orang mati, pasal alam kematian..Pasal ntah apa hal..


Oklah kalau cerita mengarut, itu perkara biasa. Memang banyak filem melayu ini mengarut dan mencarut. Tapi yang paling lawak adalah penerbitnya yang beriya iya sangat sebut keuntungan. Dulu cakap boleh dapat 12 juta ringgit. Tapi sekarang dah cecah 20 juta ringgit! Kau jual filem ke jual temberang ni baii!

Tambah bangang, filem ini boleh lupa hantar pada LPF. Dan sekarang nasib baik lepas. Tapi masih belum dapat ditayangkan sebab tak cukup 100 panggung yang bersedia tayangkan.



Inilah realiti hidup. Aku tak kisah pasal tokey ubat ni nak buat filem. Tapi agak agaklah sebelum keluarkan promosi. Janganlah takbur sangat boleh dapat untung berjuta juta. Kau boleh dapat balik modalpun dah syukur alhamdullilah.

Aku respek dengan tokey ubat ni sebab berani keluar duit buat promosi. Boleh dikata hari hari dalam Kosmo keluar iklan dia. Tapi cuma satu je aku nak cakap. Jangan TAKBUR. Allah s.w.t tak suka orang orang yang riak dan takbur. Belum apa apa dah cakap besar. Nanti langsung tak laku, mana nak letak muka.

So rileks jangan sembang lebat sangat. Buat anggaran kecil cukup. Settlekan dulu masalah pasal filem ni. Bila dah keluar panggung barulah cakap berapa dapat kutip okey.

3 comments:

enyheartsdiamond said...

dr rozmey tu mcm berlagak kan?

Pendekar Melayu said...

dia terlampau yakin..orang banyak duit

Alan said...

yup cam berlagak..aku dengar ramai gak wartawan hiburan x suka dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...