Followers

Friday, April 16, 2010

Entry Tiada Niat

Life macam biasa. Hari hari kerja. Kerja hari hari. Susunan ayat berlainan tetapi membawa maksud yang sama.

Aku dah start bosan dengan kerja ni. Hanya buat benda yang sama setiap hari. Berulang ulang. Duitpun dapat sikit je. Entah bilalah aku mampu beli Kondo kat KL kalau buat kerja ni setiap hari.


Bosan Kerja Begini Setiap Hari

Jika mimpi masa silam
Bisa kusimpan dalam kaca
Jadi perhiasan
Pasti aku abadikan
Zaman riang kanak-kanak
Pabila hujan mengundang
Suasana bahagia
Dalam hidup yang seindah
Mimpi yang tidak pernah
Melukakan perasaan...

Tapi kini bila dewasa
Aku mula sedar betapa mimpi
Hanyalah suatu permainan
Jiwa insan dalam kesepian

Jika mimpi cinta kita
Bisa kuzahirkan

Jadi lukisan yang menarik
Pasti aku sentosakan
Malam pesta bila engkau
Lafazkan janji dan memelukku
Sepanjang tarian

Hingga pipi aku terasa
Basah dalam tangisan
Yang penuh kesyukuran...


Setiap hari bila bukak paper Kosmo, mesti ada cerita pasal Tokey JusMate5. Alaa pasal Dr Rozmey yang hari hari muka dalam paper Kosmo. Aku tak kisah pasal dia jual ubat kurus tapi yang buat aku mual adalah pasal filem 2 Alam.



Belum apa apa, dah heboh kutipan 12 juta ringgit, kononnya ramai yang tertunggu tunggu cerita dia main kat wayang, kononnya cerita dia sehebat P Ramle dan menjadi karya agung.

Citt Podah!

Baru buat satu filem, belum keluar wayang tapi dah heboh nak kutip 12 juta. Apa ko ingat market kat Malaysia ni macam Hollywood ke. Dari aku tengok cerita 2 Alam, lebih baik aku tengok Iron Man2. Lagi best!!

Filem 2 Alam atau tokey Filem Putar Alam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...