Followers

Sunday, November 29, 2009

Ayam Golek Sudah Biasa Tetapi Babi Guling?

http://www.emocutez.com

Sebelum pasti korang biasa dengar atau makan ayam golek. Ayam golek ni bermaksud ayam bakar atau panggang. Bukannya ayam yang mati tergolek kena langgar yek. Ayam golek ini begitu popular di Malaysia tetapi berlainan pula haiwannya kalau di Indonesia.


Ayam Golek

Di indonesia haiwan yang digunakan adalah babi. Ianya dipanggil babi guling. Hahaha babi guling. Macam macam selera orang Indonesia ni. So korang nak cuba sempena hari raya ni? Mana tahu boleh dijadikan menu utama untuk tetamu yang tak reti bahasa nak beraya time raya haji ni hahahaha.





http://www.emocutez.com

2 comments:

zana. said...

geli gila. nak tengok babi pun tak lalu. boleh dieorg makan.selmaba gila cm tu je. yg hiris hiris tu ok lah lagi tengok. and tengok kwn2 cina sekolah dulu makan. hoo (:

alan said...

kat malaysia benda ni tak jual secara terbuka.

tgk binatang ni kalau dah masakpun memang nampak x bersih heheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...