Followers

Saturday, November 01, 2008

Pengebom Bali ditembak mati

Aku gembira bila mendapat berita tentang Imam Samudra, Amrozi dan Ali Ghufron yang merupakan anggota Jemaah Islamiah akan ditembak mati oleh skuad penembak Indonesia. Diorang ingat serangan bom yang dibuat ke atas sebuah resort di Bali yang mengorbankan 202 orang, kebanyakannya pelancong asing, pada 2002 tu tindakan jihad ke.

Alahai bodohnya mereka hahaha. Kalau nak berjihad pergilah Palestin. Bukannya kat tempat sendiri. Lepas tu bom sesuka hati je. Bagi mereka itu adalah perjuangan untuk Islam. Eee orang macam inilah yang mencemarkan Islam. Islam tak pernah menyuruh penganutnya membunuh sewenang wenangnya.

Islam ada menyatakan garis panduan semasa berperang. Dilarang membunuh orang tua, wanita, kanak kanak serta mereka yang tidak melawan. Dilarang membunuh mereka yang berlindung didalam tempat ibadat. Dilarang membakar kebun, rumah penduduk dan rumah ibadat. Sekiranya musuh mahu berdamai, islam mewajibkan penganutnya berdamai. Islam disebarkan dengan akhlak yang baik, bukannya dengan perang.

Bagi aku hukuman tembak tu kurang sesuai. Lebih elok mereka disembelih hidup hidup. Baru mereka tahu macam mana rasanya.


tengok muka diorang bertiga inipun rasa nak bagi penyepak je


MyEm0.com

5 comments:

kk said...

ish ish kejamnya kamu

alan said...

kejam apanya. betullah tu. dah tindakan diorang salah.

memang kalau aku jadi president indonesia, aku suruh sembelih je.

The Spiral Eyes said...

jangan berbicara sesuatu yang tidak kita pasti...

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. Al Baqarah(216)

dalam hal ini saya mengambil keputusan berkecuali

alan said...

Ya sebaiknya berkecuali tapi entahlah..aku xnak panjang2kan..tapi ianya tetap pandangan peribadi aku dan tiada siapa yang boleh ubah.

Anonymous said...

amerika dan israel tembak dan bom orang islam sewenang2nya, tak kira askar ke rakyat awam ke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...