Followers

Tuesday, June 12, 2007

Hari Ini Dan Semalam

Entry di atas tidak ada kaitan dengan post aku. Sekarang musim tidak menentu. Keadaan iklim diseluruh dunia jadi pening sekarang disebabkan oleh pemanasan global. Cuaca menjadi semakin panas. Ais di kutub dilaporkan semakin mencair dan ini akan meningkatkan jumlah air di laut dan ia boleh mengancam negara-negara di kepulauan seperti singapura dan tak terkecuali Malaysia.

Malaysia akan tenggelam. Seluruh bandar di malaysia akan hilang. Kita semua akan mati lemas. Tapi sebelum keadaan itu jadi, kita sekarang menghadapi cuaca panas. Suhu di negara ini dianggarkan naik diantara 37 dan 38 darjah Celsius. Aku yang berada di rumah sekarang ni kepanasan. Cuaca yang panas terik ni membuatkan aku merasa rimas.

Sesetengah kawasan dinegara ini pula mengalami hujan lebat. Kuala Lumpur baru ni banjir teruk. Ramai yang mengeluh terowong SMART tidak berfungsi tetapi sebenarnya terowong ni hanya beroperasi sepenuhnya pada awal bulan depan. Tapi pada pendapat aku, terowong ini juga tidak mampu mengatasi masalah banjir di Kuala Lumpur selagi masalah pemparitan dan sikap penduduk itu sendiri yang suka membuang sampah tidak diperbetulkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...