Followers

Tuesday, May 30, 2006

Hatiku Luka Lagi

Semalam merupakan detik hitam yang meyelubungi diri ku..Sekali lagi hati aku telah dikecewakan. Dan kali ini bukanlah kehendak Aina tapi ayahnya. Aku sedar siapalah diri aku ini. Aku bukannya orang berada malah aku juga bukan orang Perak seperti yang diinginkan oleh ayahnya. Namun apa yang aku ada hanyalah cinta dan kasih sayang buat Aina.
Alangkah pedih rasa hati ini apabila mendengar yang dia akan ditunangkan dengan saudara sendiri. Kenapa masih ada lagi keluarga yang memaksa anaknya berkahwin dengan pilihan mereka. Gelap dunia aku rasakan. Tak tahulah macam mana aku hendak teruskan hidup ini. Bagi aku, aku benar-benar berharap dapat bersama dengannya. Aku tak pernah bermimpipun perkara semacam ini akan berlaku pada diriku. Perhubungan kami terpaksa diputuskan oleh keluarga perempuan. Alasan yang diberikan hanya kerana ingin mengukuhkan hubungan saudara antara mereka. Apa mereka fikir anak mereka barangan dagangan. Yang boleh dijual beli.
Memanglah aku ni orang miskin. Ayahpun dah lama tiada. Dan anaknya bakal bergelar jururawat manakala aku nie masih belajar dan belum pasti mendapat kerja yang sesuai namun aku masih lagi punya hati dan perasaan. Aku benar-benar mencintai dia. Lebih dari segala yang ada.
Aku memang tak mengharapkan yang lain selain dari dia. Ainalah yang memberi aku semangat setelah cinta pertama aku kandas. Aina hadir membawa harapan pada diriku. Dan sememangnya aku berharap dapat bersama dengannya sepanjang hidupku..
Sejak semalam dah berapa kali aku menanggis aku sendiripun tak ingat. Aku benar-benar tak menyangka semua ini akan terjadi. Segala janji dan harapan musnah sama sekali. Aku terlalu menyintai dirinya. Ya Allah apakah ini cubaan dariMu terhadap hambamu. Tabahkanlah diriku bagi menghadapi hidup ini. Dan aku mengharapkan rahmat dariMu dan berikanlah kebahagian dunia dan akhirat buat Aina.
Aku sedar jodoh itu di tangan tuhan dan aku redha dengan semua ini. Cuma sebagai manusia biasa, rasa sedih dan terkilan itu tetap ada. Apa yang dapat aku harapkan hanyalah kebahagiaan dirimu sayang. Aku benar-benar berharap bahawa dia dapat menjaga dirimu dengan penuh kasih sayang seperti mana aku meyayangi dirimu selama ini.
Tarikh 28.5.2006 pasti takkan aku lupakan. Dan juga perkenalan kita pada 14.2.2004. Aku tetap mencintai dirimu buat selamanya sayang…

1 comment:

Khairul Nizam Zainon said...

Hai, saya suka membaca blog untuk menambah ilmu dan maklumat. Setiap hari sekurang-kurangnya saya lawat 20 blog. Blog anda adalah antara yang paling menarik untuk hari ni. Keep up the good work!

Terlanjur saya di sini, tahukah anda apa yang BOLEH MENJADIKAN ANDA KAYA. Sistem Menjana Wang Secara Automatik. Pendaftaran Percuma. Peluang jana wang automatik di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...