Followers

Friday, June 17, 2005

Harga Saham

Anak dara, bila bercakap sesama sendiri depan anak teruna, perlu berhati-hati. Sebab anak teruna akan menganalisis perbualan mereka untuk menentukan harga saham.

(Nama sebenar watak dalam entry ini ditukar untuk melindungi harga saham mereka yang berkenaan.)

Mamat dan Abu makan di sebuah restoran fast-food bersama-sama Minah dan Timah.

Minah tanya Timah: "Kedai mana boleh jahit butang baju? Hari tu aku hantar baju ke dobi, baju aku tu terkeluar butang."

Mamat dan Abu buat analisis: Minah sebut "kedai jahit butang baju" dan "kedai dobi". Kesimpulan: Minah anak dara yang tak tahu jahit butang dan malas basuh baju!

Mamat (pelabur modal besar): "Huh? Anak dara macam ni? Cancel buat calon bini. Aku gugurkan dari senarai!"

Abu (pelabur modal kecil): "Wow! Anak dara macam inilah yang aku cari! Hantaran nanti, boleh mintak diskaun!"

Pasaran saham Minah ditutup bercampur-campur pada dagangan terendah.

p/s : Aku copy dari mat jan http://kronibiz/jj/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...